Dzięki elektronicznym kanałom marketingowym promocja firmy w sieci jest dużo prostsza niż w czasach sprzed ery internetu. Obecnie z łatwością da się dotrzeć do klientów na całym świecie, co będzie miało odzwierciedlenie w zyskach. Poniżej znajdziesz propozycje działań, które możesz niemal natychmiast wdrożyć w swojej firmie, aby poprawić jej widoczność w sieci.
Zaktualizuj swój profil firmowy Google
Dzisiaj praktycznie wszyscy użytkownicy smartfonów i komputerów „googlują”, czyli szukają potrzebnych informacji w internecie. Warto więc zadbać o to, aby Twoja firma miała możliwie dużo potencjalnych punktów styku z klientami. Zwiększa to szanse, że trafią oni na Twoją stronę lub do e-sklepu i kupią oferowane produkty albo usługi.
Czy wiesz, że…?
Z raportu [Interaktywnie.com](https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/reklama-w-internecie-w-2023-roku-ebook-z-raportem-i-poradami-dla biznesu-262825) wynika, że internet napędza cały sektor reklamowy. Wartość branży reklamowej w Polsce w połowie 2022 r. przekroczyła 5,2 mld zł.
Promocję firmy w internecie możesz zacząć od Profilu Firmy Google. Jest to miejsce, w którym bezpłatnie dodasz profil swojej marki. Warto uzupełnić go o wszystkie ważne informacje i dane, które ułatwią potencjalnym klientom zrobienie zakupów lub kontakt.
Promocja firmy w internecie na Profilu Firmy Google. Jakie informacje warto na nim umieścić? Są to:
- adres;
- adres strony internetowej;
- godziny otwarcia;
- numery telefonów.
Warto pamiętać, że profil to miejsce, gdzie możesz spotkać się z komentarzami klientów. Jest to jeden z kluczowych powodów, dla których warto go regularnie odwiedzać. Za pochlebne wypowiedzi podziękuj, a do negatywnych się ustosunkuj. Tego rodzaju komentarze pozostawione bez odpowiedzi nie najlepiej wpływają na wizerunek Twojej firmy.
O czym jeszcze warto pamiętać? Jeśli prowadzisz biznes stacjonarny, dodaj wizytówkę na mapach, aby potencjalni klienci mogli do Ciebie łatwo dotrzeć.
Promocja firmy w internecie: Załóż stronę internetową
Wielu przedsiębiorców świetnie radzi sobie bez strony internetowej, ponieważ dynamicznie działa, np. w mediach społecznościowych. Jednak najlepiej prowadzony profil będzie bezużyteczny, jeśli platforma z jakichś względów go zbanuje, czyli w pewien sposób zablokuje. Jak w takiej sytuacji gromadzić zamówienia i kontaktować się z klientami?
Czy wiesz, że…?
W USA wydatki na reklamę w wyszukiwarkach mogą osiągnąć 112 miliardów USD do końca 2023 r. – wynika z raportu Interaktywnie.com.
Osoby, które zapamiętają Twój produkt, usługę lub nazwę firmy, najpewniej wpiszą je w wyszukiwarkę. Dobrze, gdy w wynikach znajdzie się strona internetowa, za pośrednictwem której będzie można skorzystać z Twojej oferty.
Brak strony internetowej to wyraźny problem, który utrudnia kontakty z osobami sympatyzującymi z Twoją marką. Przedsiębiorcy coraz częściej rozumieją, że założenie strony w internecie to dobry sposób na promocję firmy i budowanie wizerunku przedsiębiorstwa.
Cechy dobrej strony internetowej:
- czytelna;
- atrakcyjna wizualnie;
- przejrzysta;
- łatwa w obsłudze i intuicyjna;
- prowadzona zgodnie z zasadami SEO.
Jeżeli zamierzasz założyć stronę internetową, pamiętaj, aby była stworzona w technologii RWD (Responsive Web Desing). Dzięki temu użytkownicy będą mogli odwiedzić Twoją firmową witrynę na smartfonie, komputerze, laptopie czy tablecie, a ona automatycznie dostosuje się do wielkości ekranu. Daje to pewność, że treści będą zawsze czytelne dla użytkowników.
Promocja firmy w internecie a pozycjonowanie (SEO)
Search Engine Optimization (SEO) to popularny zestaw działań, których celem jest uplasowanie Twojej firmy możliwie najwyżej w wynikach wyszukiwania.
Czy wiesz, że…?
- Agencja Zenith prognozuje, że globalny rynek reklamy w 2023 r. nadal będzie rósł, a wydatki na promocję wzrosną o 7,3%.
- W Polsce po 2021 r. rynek reklamy zwiększył swoją wartość o 16,2% w porównaniu z rokiem poprzednim i o 7% w porównaniu do 2019 r.
Wykorzystanie określonych słów kluczowych związanych z prowadzoną działalnością ułatwia użytkownikom znalezienie Twojego e-sklepu lub strony WWW w sieci. Im wyższa pozycja (najlepiej TOP 10), tym większa liczba odwiedzin i wyższa sprzedaż.
Zadanie jest czasochłonne i wymaga znajomości słów kluczowych i różnych narzędzi jak np. Google Search Console, ScreamingFrog czy AnswerThePublic. Cześć zadań możesz nauczyć się realizować samodzielnie, ale o dobre efekty zatroszczą się także specjaliści SEO. Kompetentne wsparcie zapewni lepszą widoczność Twojej marki.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat SEO, przeczytaj nasz artykuł: Pozycjonowanie stron w internecie. Czym zajmuje się specjalista SEO i ile kosztuje tego rodzaju usługa? Korzyści dla Twojej firmy.
Zastanawiasz się, jak sfinansować takie przedsięwzięcie? Wystarczy zajrzeć na biznes.finansowo.pl i wykorzystać potencjał crowdfundingu pożyczkowego.
Content marketing: firmowy blog to sposób na promocję firmy w internecie
Założenie strony internetowej to nie wszystko. Już wiesz, że nie może to być tylko wizytówka. Witryna musi żyć, a miejscem aktywności, poza sklepem, jest firmowy blog.
Content marketing pomaga firmie zwiększyć rozpoznawalność. Jeśli sprzedajesz rowery, to warto napisać o najczęstszych problemach cyklistów, np. jak naprawić przebitą dętkę lub jaki rower wybrać do jazdy off-road.
Czy wiesz, że…?
Budżety reklamowe sektora handlowego wzrosły o 26,6% w porównaniu do 2020 r. i o 35% w porównaniu do 2019 r.
Jeśli skupisz się na kliencie i jego problemach, to zbudujesz w ten sposób wizerunek swojej firmy jako profesjonalisty w danym obszarze. Zwykle to procentuje i ułatwia budowanie marki.
Pamiętaj, że SEO jest ważne, ale treści powinny być kierowane przede wszystkim do ludzi. Oznacza to, że ważne jest nie tylko to, co znajdzie się na blogu, ale także w jaki sposób będą przekazywane wiadomości.
Treści warto uzupełnić o zdjęcia, infografiki, nagrania audio i filmy. Nie musi być wszystko na raz, ale warto urozmaicać wpisy. Dzięki temu sprawisz, że użytkownicy chętnie będą zaglądać na Twój blog i polecać go innym.
Reklama firmy w internecie
Wielokanałowe działania marketingowe to dobry sposób, aby dotrzeć do grupy Twoich potencjalnych odbiorców. Spersonalizowane reklamy firmy m.in. w Google Ads czy Facebook Ads czy profile w mediach społecznościowych to praktyczne narzędzia do promocji marki. Co więcej, zyskujesz możliwość kontrolowania i analizowania budżetu. Dokładnie wiesz, na co została wydana każda złotówka i ile przyniosła zwrotu z inwestycji w promocję.
Czy wiesz, że…?
Publicis Groupe podaje, że w 2021 r. wartość budżetów reklamowych (wyłączając wydatki na ogłoszenia) wzrosła o 21,8% do poziomu 4,5 mld zł. Jest to wynik o ponad 800 milionów zł wyższy niż w 2020 r.
Reklamy firmy w internecie na przykładzie Google Ads to nic innego jak linki sponsorowane, które są wyświetlane w wyszukiwarce i innych serwisach internetowych. Zapewnia to możliwość dotarcia do potencjalnych klientów. Przeważnie jest to wspomniana grupa docelowa, czyli osoby, u których istnieje najwyższe prawdopodobieństwo zakupu. Sprawia to, że efektywniej wykorzystujesz budżet marketingowy.
Reklama firmy w mediach społecznościowych
Gromadzenie sympatyków marki i dostarczanie im ciekawych treści, pozwala utrzymać ich uwagę oraz przywiązanie do marki. Warto jednak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych do reklamy firmy. Pomoże w tym np. Facebook Ads, który jest sponsorowaną formą wpisów docierających do potencjalnych osób.
Najważniejsze zalety reklamy firmy w social mediach:
- efektywność – kierujesz przekaz do określonej grupy odbiorców;
- monitoring – kontrolujesz skuteczność prowadzonych działań;
- budżet – ustalasz dokładny budżet na reklamę firmy.
Płatne reklamy w portalach społecznościowych dają szansę na pozyskanie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży czy zbudowanie wizerunku profesjonalisty. Poza tym są transparentne, co umożliwia analizę dotychczasowych działań i ich optymalizację. Dostęp do danych masz na bieżąco, a to umożliwia natychmiastową korektę działań, a nie z miesięcznym opóźnieniem, jak w przypadku klasycznych raportów.
Czy wiesz, że…?
Agencja Zenith prognozuje wzrost globalnych wydatków na reklamę w 2023 r. o 9% i o 10% w 2024 r.
Finansowanie działań marketingowych
Wydatki na promocję firmy w internecie czy założenie strony internetowej mogą być bardzo różne. Wiele zależy od Twoich oczekiwań i możliwości. Jeśli chcesz zwiększyć intensywność swoich działań, przydatne będą pieniądze. Możesz wykorzystać wypracowane zyski lub sięgnąć po zewnętrzne finansowanie, np. crowdfunding pożyczkowy. Zajrzyj na biznes.finansowo.pl i na nasz blog, gdzie znajdziesz więcej przydatnych informacji o możliwościach pozyskania finansowania.
Jak promować firmę w internecie?
Zagadnienie promocji firmy w internecie jest bardzo obszerne. Działania opisane w artykule to zaledwie przykłady wybranych działań promocyjnych. Niemniej jednak wskazują one płaszczyzny, na które warto zwrócić uwagę, aby uporządkować i poprawić marketing w Twojej firmie. Dla przykładu social media są ważne, ale założenie strony internetowej jest ważniejsze, bo dzięki temu klienci mogą Cię znaleźć w sieci, nawet gdy usuniesz profil firmy.
Od czego więc zacząć? Najlepiej od przemyślenia i ułożenia strategii marketingowej, która będzie drogowskazem oraz wsparciem w drodze do realizacji Twoich celów handlowych. Powodzenia!